VARFÖR EN "SIXPACK WAVE" TILL?

28.01.2020

För 16 dagar sen körde jag igång min andra "SPR-våg" och jag får ibland frågan "varför kör du nu igen?" Du har ju redan gjort det och har en sixpack redan...? 

Mitt snabba svar är då "för att behålla min sixpack" 😉 Mitt lite längre svar är för att jag vill bygga upp min styrka ännu mer och mitt fulla svar (för de som verkligen ÄR intresserade) är att jag gör det för att må bra, för att jag vill fortsätta att träna på att följa den inslagna vägen både vad gäller att träna men också att laga god, hälsosam och nyttig mat.

En del frågar mig också när jag skall börja äta "normalt" igen och min kommentar (till de som vill ha den) är att ställa motfrågan - vad är "normalt"? 

Är det att äta chips på fredag, för mycket socker under helgen (lördagsgodiset), att dricka en flaska vin eller ett antal öl under helgen, att konsumera stora mängder (rött) kött som de flesta idag känner till påverkar både våra kroppar och miljön negativt? Att äta processad mat med en massa konstiga ämnen i (ofta E-nånting). Eller är det att äta mer grönsaker och ta bort eller kraftigt reducera alla ovanstående råvaror?

Jag hade förra veckan nöjet att vara med på releasefesten av boken "Bli din egen Hälsoingenjör" skriven av Ewa Meurk - den handlar om metabol hälsa - något vi kommer att få höra mycket om framöver som ett mycket intressant område. 

Jag köpte boken och kan verkligen rekommendera den då den på ett mycket lättförståeligt sätt upplyser oss om hur kroppen fungerar.

Vill du veta mer så gå in på https://www.elitista.se/ 





Asthmarevolution.com 2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång